facebook

Ford F-150 2010

See other trims

Ford F-150 2010

 

Toujours en tête, mais…

Frédéric Masse

Ceux qui aiment cuisiner le savent. Il n’y a rien de pire que d’essayer de modifier un classique. Vous savez, ce PLAT qui remporte un succès à coup sûr. Puis, un jour, on a l’idée farfelue de le changer pour l’améliorer, se dit-on. On met une épice qu’on croyait pourtant parfaite et hop… le goût change. Pour le meilleur ou pour le pire ? Ça, ça dépend de la personne qui le mange.

Carrosserie

Avouons-le, Ford joue de prudence avec ses camions. Le fascia est devenu plus massif, mais les autres éléments de design demeurent discrets, à l’exception de la version Harley-Davidson, de retour cette année, et de la Raptor SVT, un modèle débridé conçu pour aller hors route. Les ingénieurs se sont donc plutôt attardés aux détails. On peut ainsi se procurer, en option, certains équipements intéressants, comme une échelle rétractable qui permet de monter et de descendre du camion facilement. Ou encore, des marches latérales qui permettent d’accéder aisément au contenu de la caisse par le côté, même si elle est très profonde. Quoique cet hiver, avec la glace, j’ai eu bien des difficultés à les refermer. La F offre toujours le choix de trois cabines : régulière, double et Super Crew, ainsi que trois longueurs de plateau : 5,5, 6,5 et 8 pieds.

Habitacle

C’était l’une des grandes forces de la F, et ça l’est encore. C’est solide, bien ficelé, superbement insonorisé, et il y amplement d’espace de rangement. Les sièges offrent un merveilleux maintien. La place pour les passagers arrière dans la Super Crew est gargantuesque, et le plancher complètement plat est un atout de taille. Vraiment, je ne trouve pas de grands défauts à l’intérieur de cette camionnette… quand elle est bien équipée. Il faut aussi souligner les résultats impressionnants en matière de tests de collision. Que voulez-vous de plus ? Ah oui, un volant télescopique s.v.p.

Mécanique

On trouve un V8 Triton de 5,4 litres sous le capot. On compte sur 310 chevaux  (71 chevaux de moins que le 5,7-litres de la Tundra, 80 de moins que le Hemi de la Ram et 93 de moins que le 6,2-litres de la Sierra) et un couple de 365 livres-pieds sous le pied droit. On y a ajouté une boîte de vitesses automatique à 6 rapports. Le résultat ? Un fonctionnement plus doux et, selon Ford, une économie de carburant accrue. Dans la réalité, je n’y ai pas vu beaucoup de différence. Toutefois, ce changement donne l’impression que la F a besoin d’un coup de pied où vous savez quand on sollicite le moteur. Les accélérations et les reprises ne sont donc pas impressionnantes. Il faut aussi savoir que Ford offre deux autres mécaniques, soit deux V8 de 4,6 litres.

Comportement

La F n’est pas aussi agile que la nouvelle Ram, mais fait bonne figure sur la route. Il faut dire que la construction solide de la machine (comprendre utilisation de lames plutôt que de ressorts comme la Ram) résulte en quelques sauts sur une chaussée dégradée. Mais, somme toute, la F demeure stable et confortable. Pour une camionnette, la direction est assez précise. Quand on peut offrir la meilleure charge utile de la catégorie avec 1374 kilos et une capacité de remorquage de 5216 kilos, disons qu’il serait difficile de critiquer les limites de la camionnette en virage. On s’en tape… elle n’est pas conçue pour cela. Sachez qu’il n’y a TOUJOURS pas de système à quatre roues motrices à prise permanente. Aussi, le diamètre de braquage épouvantable de la F en fait l’ennemi public numéro un des centres commerciaux.

Conclusion

J’aime toujours autant la F. Mais, je ne suis plus aussi tranchant que par le passé. Elle demeure, à mon avis et malgré ses petits défauts, la référence dans la catégorie, si on cherche un vrai travailleur. Mais, la nouvelle Dodge Ram parviendra certainement à lui voler plus de parts de marché. Mais, encore aucun de ces concurrentes ne parvient encore à concocter un si savoureux et SOLIDE mélange… même en y mettant plus d’épices.

Forces


 


Espace dans la Super Crew


Charge utile et capacité de remorquage


Confort général


Présentation de l’habitacle dans les modèles bien équipés


Boîte de vitesses automatique à 6 rapports


Options intéressantes


 


 

Faiblesses


 


Diamètre de braquage


Absence d’un système à quatre roues en prise permanente


Accélérations et reprises face à la concurrence

 

Informations

Warranty Basic:
3 Years/60,000 km

Drivetrain:
5 Years/100,000 km

Corrosion:
5 Years/Unlimited km

Emissions:
3 Years/60,000 km

Roadside Assistance:
5 Years/100,000 km

Prix sommaire du véhicule

Description PDSF
Prix de base 52,499.00 $
Frais de transport 1,400.00 $
Prix total des options 0.00 $
Prix total avec les options 53,899.00 $
Prix total sans les options 53,899.00 $

Vehicle

Emissions
G/km Of CO2 Emissions N/A
Kg/yr of CO2 Emissions @ 20K km/year 6348

Chassis

Weight Information
Standard Weight - Front 0 lbs
Standard Weight - Rear 0 lbs
Gross Axle Wt Rating - Front 3900 lbs
Gross Axle Wt Rating - Rear 3800 lbs
Curb Weight - Front 3332 lbs
Curb Weight - Rear 2412 lbs
Option Weight - Front 0.00 lbs
Option Weight - Rear 0.00 lbs
Reserve Axle Capacity - Front 568.00 lbs
Reserve Axle Capacity - Rear 1388.00 lbs
As Spec'd Curb Weight 5744.00 lbs
As Spec'd Payload 1456.00 lbs
Maximum Payload Capacity 1456.00 lbs
Gross Combined Wt Rating 15000 lbs
Gross Axle Weight Rating 7700.00 lbs
Curb Weight 5744.00 lbs
Reserve Axle Capacity 1956.00 lbs
Total Option Weight 0.00 lbs
Payload Weight Front 0 lbs
Payload Weight Rear 0 lbs
Gross Vehicle Weight Rating 7200.00 lbs
Trailering
Dead Weight Hitch - Max Trailer Wt. 5000 lbs
Dead Weight Hitch - Max Tongue Wt. 500 lbs
Wt Distributing Hitch - Max Trailer Wt. 9500 lbs
Wt Distributing Hitch - Max Tongue Wt. 1425 lbs
Maximum Trailering Capacity N/A
Frame
Frame Type Fully Boxed Ladder
Sect Modulus Rails Only N/A
Frame RBM N/A
Frame Strength N/A
Frame Thickness N/A
Suspension
Suspension Type - Front Double Wishbone
Suspension Type - Rear 2-Stage Leaf Spring
Spring Capacity - Front 3850 lbs
Spring Capacity - Rear 3850 lbs
Axle Type - Front Independent
Axle Type - Rear Semi-Floating
Axle Capacity - Front 3450 lbs
Axle Capacity - Rear 3850 lbs
Axle Ratio (:1) - Front 3.55
Axle Ratio (:1) - Rear 3.55
Shock Absorber Diameter - Front 36.1 mm
Shock Absorber Diameter - Rear 32.0 mm
Stabilizer Bar Diameter - Front 1.34 in
Tires
Front Tire Order Code T8B
Rear Tire Order Code T8B
Spare Tire Order Code T8B
Front Tire Size P275/65R18
Rear Tire Size P275/65R18
Spare Tire Size P275/65R18
Front Tire Capacity N/A
Rear Tire Capacity N/A
Spare Tire Capacity N/A
Revolutions/Mile @ 45 mph - Front N/A
Revolutions/Mile @ 45 mph - Rear N/A
Revolutions/Mile @ 45 mph - Spare N/A
Wheels
Front Wheel Size 18 x 8.5 in
Rear Wheel Size 18 x 8.5 in
Spare Wheel Size 18 x 8.5 in
Front Wheel Material Aluminum
Rear Wheel Material Aluminum
Spare Wheel Material Steel
Steering
Steering Type Pwr Rack & Pinion
Steering Ratio (:1), On Centre 17.0
Steering Ratio (:1), At Lock N/A
Turning Diameter - Curb to Curb 50.4 ft
Brakes
Brake Type Pwr
Brake ABS System 4-Wheel
Disc - Front (Yes or ) Yes
Disc - Rear (Yes or ) Yes
Front Brake Rotor Diam x Thickness 13.7 x 0.55 in
Rear Brake Rotor Diam x Thickness 13.7 x 0.47 in
Fuel Tank
Fuel Tank Capacity, Approx 98.4 L
Fuel Tank Location Midship

Powertrain

Transmission
Drivetrain 4-Wheel Drive
Trans Order Code 446
Trans Type 6
Trans Description Cont. Automatic w/OD
First Gear Ratio (:1) 4.17
Second Gear Ratio (:1) 2.34
Third Gear Ratio (:1) 1.52
Fourth Gear Ratio (:1) 1.14
Fifth Gear Ratio (:1) 0.86
Sixth Gear Ratio (:1) 0.69
Reverse Ratio (:1) 3.40
Final Drive Axle Ratio (:1) N/A
Transfer Case Model BW 44-06
Transfer Case Gear Ratio (:1), High 1.00
Transfer Case Gear Ratio (:1), Low 2.64
Mileage
EnerGuide Estimate - City 15.9 L/100 km
EnerGuide Estimate - Hwy 11.3 L/100 km
Cruising Range - City 1454.89 mi
Cruising Range - Hwy 2047.15 mi
Engine
Engine Order Code 99V
Engine Type Gas/Ethanol V8
Displacement 5.4L/330
Fuel System EFI
SAE Net Horsepower @ RPM 310 @ 5000
SAE Net Torque @ RPM 365 @ 3500
Electrical
Cold Cranking Amps @ 0° F (Primary) 650
Maximum Alternator Capacity (amps) 155
Cold Cranking Amps @ 0° F (3rd) N/A
Cooling System
Total Cooling System Capacity 16.9 qts

Dimensions

Interior Dimensions
Passenger Capacity 5
Front Head Room 41.0 in
Front Leg Room 41.4 in
Front Shoulder Room 65.9 in
Front Hip Room 60.5 in
Second Head Room 40.3 in
Second Leg Room 43.5 in
Second Shoulder Room 65.6 in
Second Hip Room 64.6 in
Exterior Dimensions
Wheelbase 156.6 in
Length, Overall w/o rear bumper 243.7 in
Length, Overall N/A
Width, Max w/o mirrors 78.9 in
Height, Overall 76.4 in
Overhang, Front 38.5 in
Overhang, Rear w/o bumper N/A
Front Bumper to Back of Cab N/A
Cab to Axle N/A
Cab to End of Frame N/A
Ground to Top of Load Floor 34.6 in
Ground to Top of Frame N/A
Frame Width, Rear N/A
Ground Clearance, Front N/A
Ground Clearance, Rear N/A
Body Length 0.00 ft
Cab to Body N/A
Cargo Area Dimensions
Cargo Box Length @ Floor 78.8 in
Cargo Box Width @ Top, Rear N/A
Cargo Box Width @ Floor 65.2 in
Cargo Box Width @ Wheelhousings 50.0 in
Cargo Box (Area) Height 22.4 in
Tailgate Width N/A
Cargo Volume N/A
Ext'd Cab Cargo Volume 57.6 ft³

MECHANICAL

  • 5.4L EFI 24-valve flex-fuel V8 engine -inc: FFV tailgate badge
  • 6-speed automatic transmission w/OD
  • Engine block heater
  • Electronic shift-on-the-fly transfer case
  • 4-wheel drive
  • 72-amp/hr HD maintenance-free battery
  • 155 amp alternator
  • Trailer tow pkg -inc: class IV bumper-mounted hitch receiver, 7-pin wiring harness, upgraded radiator, super engine cooling, upgraded aux trans oil cooler
  • (2) front tow hooks
  • 6-1/2' pickup box w/(4) cargo box tie down hooks
  • Long-spindle double wishbone coil-over-shock front axle
  • Front coil springs
  • Rear 2-stage variable rate leaf springs
  • HD shock absorbers
  • Pwr rack & pinion steering
  • Easy Fuel capless fuel filler
  • Single exhaust
  • 2-ton jack

EXTERIOR

  • P275/65R18 all-terrain OWL tires -inc: full-size spare tire
  • 18" 7-spoke aluminum wheels w/King Ranch paint & logo treatment
  • Rear underframe winch-type spare tire carrier w/safety catch
  • Painted accent colour front/rear step bumpers -inc: body-colour upper fascia, black front valance
  • Pueblo gold platform running boards
  • Accent colour wheel lip mouldings
  • Body-colour box top & tailgate mouldings
  • Accent colour front/rear stone cuffs
  • King Ranch pueblo gold mesh grille w/chrome integrated surround & bars
  • Bright headlamps w/autolamp
  • Fog lamps
  • Cargo lamp
  • Chrome pwr folding heated signal mirrors -inc: driver auto-dimming, mirror memory, puddle lamps, chrome arms
  • Pwr sliding rear window
  • Rear window privacy glass
  • Interval wipers
  • Removable tailgate w/key lock & lift assist
  • Body-colour door handle & bezel
  • Body-colour tailgate handle

ENTERTAINMENT

  • Sony AM/FM stereo w/in-dash 6-disc CD changer -inc: MP3 capability, speed-compensated volume, aux audio input jack, subwoofer
  • SIRIUS satellite radio w/6-month subscription
  • SYNC voice-activated communications & entertainment system -inc: Bluetooth capability, steering wheel audio controls, USB port, audio input jack, 911 assist

INTERIOR

  • King Ranch chaparral leather 10-way pwr heated & cooled front captains chairs -inc: pwr lumbar, driver seat memory
  • Leather 60/40 flip-up split bench rear seat w/folding armrest
  • Front flow-through console -inc: King Ranch leather lid
  • Colour-coordinated carpet
  • King Ranch front/rear floor mats
  • Tilt steering column
  • King Ranch leather-wrapped steering wheel -inc: audio controls, climate controls, SYNC controls
  • Instrumentation -inc: tachometer, fuel gauge, voltmeter, oil pressure, engine coolant temp, odometer
  • Outside temp display
  • In-dash message centre w/trip computer
  • Pwr windows w/1-touch driver down
  • Delayed accessory pwr
  • Pwr locks
  • Keyless entry driver keypad
  • Pwr adjustable pedals -inc: pedal memory
  • Remote keyless entry -inc: (2) fobs, illuminated entry, panic button
  • Universal garage door opener
  • Speed control
  • SecuriLock anti-theft ignition
  • Dual-zone automatic temp control
  • Air conditioning registers -inc: chrome rings, obsidian vanes
  • Rear window defroster
  • Wood plank film finish on centre instrument panel & ashtray door
  • Glove box
  • Front/rear aux pwr point
  • Front grab handles
  • Rear grab handles
  • Auto-dimming rearview mirror w/compass
  • Overhead console w/(2) storage bins
  • Dual illuminated covered visor mirrors
  • Front/rear dome lamps
  • Fade-to-off interior lamps w/integrated map lamps
  • Seatback map pockets

SAFETY

  • 4-wheel anti-lock disc brakes
  • Roll Stability Control w/trailer sway control
  • Dual-stage front airbags w/passenger occupancy sensor
  • Side-impact airbags
  • Safety canopy curtain airbags
  • MyKey system -inc: top speed limiter, audio volume limiter, early low fuel warning, programmable sound chimes, Belt-Minder w/audio mute
  • Reverse sensing system
  • Rearview camera system -inc: backup camera, video display
  • Front seat belts -inc: outboard height adjustable shoulder belts, 2-point centre lap belt
  • 3-point seat belts in all rear positions
  • Autolock features for child safety seats
  • Child safety rear door locks
  • Tire pressure monitoring system
  • Dual note horn

AIR CONDITIONING EXCISE TAX

FEDERAL AIR CONDITIONING EXCISE TAX ___ 100 $

MODEL OPTION

KING RANCH PKG
  • inc: 5.4L EFI 24-valve flex-fuel V8 engine, 6-speed auto trans, King Ranch fender & tailgate badges, two-tone exterior paint, accent colour front/rear bumpers, accent colour wheel lip mouldings, 18" 7-spoke aluminum wheels w/King Ranch logo, P275/65R18 all-terrain OWL tires, King Ranch pueblo gold mesh grille w/chrome surround & bars, colour-keyed box top & tailgate mouldings, pueblo gold platform running boards, chrome pwr folding heated signal mirrors w/memory & puddle lamps, auto-dimming driver exterior mirror, King Ranch chaparral leather 10-way pwr heated & cooled front captains chairs w/2-way pwr lumbar, driver seat memory, flow-through front console w/King Ranch leather lid, leather flip-up heated 60/40 split-bench rear seat w/folding armrest, front/rear King Ranch floor mats, King Ranch leather-wrapped steering wheel, Sony AM/FM stereo w/in-dash 6-disc CD changer, MP3 capability, speed-compensated volume control, audio input jack, subwoofer, wood plank film on IP centre finish & ashtray door, rearview camera system
86K 0 $

ENGINE

5.4L EFI 24-VALVE FLEX-FUEL V8 ENGINE
  • inc: FFV tailgate badge (STD)
99V 0 $

TRANSMISSION

6-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION W/OD
  • (STD)
446 0 $

AXLE

3.55 AXLE RATIO W/LIMITED SLIP DIFFERENTIAL XH9 0 $
3.31 AXLE RATIO X27 0 $
3.55 AXLE RATIO X19 0 $
3.73 AXLE RATIO W/LIMITED SLIP DIFFERENTIAL
  • (REQ: 53M Max Trailer Tow Pkg)
XB6 0 $

SERIES ORDER CODE

LARIAT SERIES ORDER CODE 508A 0 $

TIRES

P275/65R18 ALL-TERRAIN OWL TIRES
  • inc: full-size spare tire (STD)
T8B 0 $
LT275/65R18 ALL-TERRAIN OWL TIRES
  • inc: full-size spare tire
T8C 420 $
P275/55R20 ALL-TERRAIN OWL TIRES
  • inc: LT275/65R18 all-terrain OWL spare tire
  • (REQ: 64G Wheels)
T2E 0 $

PAINT SCHEME

TWO-TONE PAINT 954 0 $

PRIMARY PAINT

DARK BLUE PEARL METALLIC DX 0 $
TUXEDO BLACK UH 0 $
ROYAL RED UK 0 $
OXFORD WHITE YZ 0 $
WHITE PLATINUM TRI-COAT METALLIC UG 300 $

SECONDARY PAINT

PUEBLO GOLD METALLIC G3 0 $

SEAT TRIM

TAN, KING RANCH CHAPARRAL LEATHER FRONT CAPTAINS CHAIRS KW 0 $

ADDITIONAL EQUIPMENT

CABLE LOCK BY MASTER LOCK
  • inc: 9.5' retractable cable to secure items in the bed of the truck
  • *Deletes STD cargo tie down hooks* *Dealer Installed*
47S 200 $
TRAILER BRAKE CONTROLLER 67T 300 $
SKID PLATES
  • inc: fuel tank skid plate, transfer case skid plate, cross member skid plate
413 120 $
PWR MOONROOF
  • inc: 1-touch open/close
  • *Replaces STD overhead console dual-bin system w/single bin*
43M 1300 $
BOX ACCESS STEPS 63S 300 $
FRONT LICENSE PLATE BRACKET
  • *STD in BC, Man, NB, Ont & Sask*
153 0 $
STOWABLE BED EXTENDER 63E 350 $
CARGO MANAGEMENT SYSTEM
  • inc: (4) tie-down cleats
68M 230 $
TAILGATE STEP 63T 300 $
FRENCH LABELS
  • *STD on all vehicle orders in Quebec*
42G 0 $
MAX TRAILER TOW PKG
  • inc: class IV bumper-mounted hitch receiver w/upgraded rear bumper, 7-pin trailer tow wiring harness, super engine cooling, aux trans cooler, trailer brake controller
  • (REQ: XB6 Axle Ratio)
53M 1000 $
20" MACHINED ALUMINUM WHEELS
  • inc: jewel gold painted accents
  • (REQ: T2E Tires)
64G 0 $
5" CHROME TUBULAR RUNNING BOARDS 18C 300 $
CHROME MANUAL TELESCOPING PWR HEATED TRAILER TOW SIGNAL MIRRORS
  • inc: mirror memory, puddle lamps
54X 360 $
NAVIGATION RADIO
  • inc: AM/FM stereo, in-dash screen, DVD/CD player, MP3 capability, DVD A/V capability, hard disk drive for map & POI storage, 10GB Music Jukebox, SIRIUS satellite radio & data services, support for SYNC & other multi-media devices, aux audio input jack, subwoofer, speed-compensated volume, steering wheel audio & navigation controls
58N 2300 $